Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podniková kultura ve vybraném podniku
LANGOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce bylo charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejich kulturních dimenzí a navrhnout změny směřující k žádoucímu stavu podnikové kultury ve vybraném podniku. Pro výzkum byl vybrán podnik Účetnictví online s.r.o. V první části jsou shrnuty obecné poznatky získané z odborné literatury od jednotlivých autorů, zabývající se danou problematikou. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření. Pro získání klíčových informací byl využit dotazník VSM 2013, pomocí něhož byly získány klíčové informace ke zjištění výsledných kulturních dimenzí a současného stavu podnikové kultury. Pro pochopení celkového obrazu podnikové kultury byl použit nestrukturovaný rozhovor a osobní pozorování, které následně sloužilo k diskusím u jednotlivých otázek. V závěru jsou navržena opatření poukazující na mezery a nedostatky v podniku a vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury směřující ke znalostí společnosti.
Podniková kultura ve vybrané organizaci
SVOBODOVÁ, Michaela
Hlavním cílem této diplomové práce, jejíž název je "Podniková kultura ve vybrané organizaci", je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících kulturních dimenzí a navržení změn a přínosných opatření vedoucích k žádoucímu stavu podnikové kultury vybrané organizace. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se vztahuje k podnikové kultuře jako obecné, úrovním a prvkům podnikové kultury, typologii podnikové kultury, ke kulturním dimenzím či znalostní ekonomice. Praktická část pracuje s dotazníkem VSM 94 & 2013, vytvořeným dotazníkem přímo na míru dané společnosti a pracovního týmu, nestandardizovaným rozhovorem s team leaderem pracovního týmu a osobním pozorováním. V závěru jsou doporučeny změny podnikové kultury.
Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku
KRAUSOVÁ, Michaela
Tématem této diplomové práce je Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku. Cílem práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících kulturních dimenzí v návaznosti na personální činnosti a navržení změn vedoucích k žádoucímu stavu ve vybraném podniku. Výzkum byl proveden ve firmě Ing. Jana Hutkaye, který podniká jako fyzická osoba. Práce je rozčleněna na čtyři hlavní části literární rešerši, cíl a metodiku práce, charakteristiku aktuálního stavu v podniku a diskuzi, souhrnné hodnocení a návrhy změn. Literární rešerše je zaměřena na objasnění pojmů z oblasti podnikové kultury, personálních činností a znalostní ekonomiky. V následující části je shrnut cíl práce a metody výzkumu, pomocí nichž je charakterizován aktuální stav podnikové kultury v kontextu personálních činností. Mezi použité kvantitativní metody výzkumu patří dotazníkové šetření formou Dotazníku personálních činností a testu VSM 94 a 2013. Z kvalitativních metod bylo využito pozorování, nestrukturované rozhovory a Test barevně sémantického diferenciálu. Aktuální stav v podniku byl charakterizován pomocí analýzy jednotlivých dotazníků s doplněním informací získaných pomocí rozhovorů a pozorování. Po důkladném rozboru a propojení výsledků všech metod výzkumu bylo zjištěno, že podniková kultura inklinuje k žádoucím dimenzím malé mocenské vzdálenosti, feminitě, kolektivismu a přijímání rizika a změn. Mezi nežádoucí výsledné dimenze patří krátkodobá orientace podniku a dimenze požitků. Závěrečná část práce je zaměřena na navržení opatření, které stabilizují žádoucí kulturní dimenze a především změní nežádoucí kulturní dimenze. Pro navržení konkrétních změn byly využity výsledky z dotazníku personálních činností, odkud vyplynuly hlavní nedostatky a problémy. Zavedení navržených změn nasměruje podnik blíže ke znalostní ekonomice, což zvýší jeho výkonnost a konkurenceschopnost.
Podniková kultura a její změny
POKORNÁ, Petra
Cílem této diplomové práce je analýza podnikové kultury ve vybrané organizaci s návrhem změny v podnikové kultuře vedoucí k žádoucímu stavu kulturních dimenzí znalostní ekonomiky. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částích teoretické a praktické. První část představuje literární rešerši, která byla zpracována na základě literatury vztahující se k této problematice. Zahrnuje podnikovou kulturu a pojmy s ní související. V druhé části byla provedena analýza dané problematiky. Požadované informace byly získány pomocí dotazníku VSM 94&2013 od Geerta Hofstedeho a testu TBSD. Pro kvalitnější výzkum byly dále provedeny nestrukturované rozhovory se zaměstnanci a pozorování, které přispělo k pochopení celého chodu vybrané organizace. V závěru byly navrženy změny, které by měly zlepšit situaci v organizaci a posunout ji více do žádoucí znalostní ekonomiky.
Podniková kultura jako faktor funkčnosti
VODOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zabývá charakteristikou podnikové kultury u vybraného podniku. Práce se konkrétně zaměřuje na žádoucí stav funkčnosti podnikové kultury. V metodice je kritérium žádoucí funkčnosti podnikové kultury určeno dle kulturních dimenzí G. Hofstedeho. Tím je podnik posouvající se do znalostní ekonomiky ve směru inovativních přístupů a konkurenceschopnosti. Data byla získána prostřednictvím tří výzkumů. První dva výzkumy byly charakteru dotazníkového šetření: Dotazník - Síla podnikové kultury (DSPK) a Values Survey Module 2013 (VSM 2013). Třetí výzkum byl kvantitativní s kvalitativními prvky: Test barevně sémantického diferenciálu (TBSD). V závěru práce jsou navrženy změny, které mohou napomoci k posunu do plného žádoucího stavu funkčnosti podnikové kultury.
Odborná příprava osob vyjíždějících na zahraniční misi
Kubistová, Anna ; Pivoňková, Lucie (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
(česky) Základním tématem této bakalářské práce je odborná příprava humanitárních a rozvojových pracovníků na práci na zahraničních misích v zemích globálního Jihu. Pozornost je věnována především přípravě v oblasti adaptace na odlišnou kulturu. Práce stručně popisuje práci na humanitárních a rozvojových misích, kulturní adaptaci a věnuje se vlivu kultury na humanitární a rozvojovou práci a možnostem odborné přípravy. Cílem práce je charakteristika odborné přípravy před výjezdem na zahraniční misi a porovnání procesu odborné přípravy ve vybraných českých i zahraničních organizacích. K dosažení cíle bylo uskutečněno výzkumné šetření. Závěrem práce je souhrn zjištěných skutečností a z toho vyplývající doporučení.
Lidské zdroje v rozvoji venkova
HLAVÁČKOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je analyzovat stav a vliv lidských zdrojů a jejich kultury ve vybrané obci v souvislosti s rozvojem venkova a navrhnout změny vedoucí ke zlepšení současného stavu. Práce představuje jeden z nových přístupů ke kulturním dimenzím G. Hofsteda a nasměrování jejich aplikace pro rozvoj venkovského regionu ke znalostní ekonomice ovlivňováním rozvoje lidského kapitálu. Rozvoj venkova je spjat s kvalitou hodnot sdílených na úrovni těchto komunit. Identifikace kulturních dimenzí byla realizována pomocí kvantitativního výzkumu VSM 94 & 13. Následně byl výzkum rozšířen o kvalitativní výzkum pomocí Testu barevně sémantického diferenciálu (TBSD).
Podniková kultura jako motivační faktor ve vybrané organizaci
KAIN, Rostislav
Hlavním cílem této bakalářské práce, jejíž název je "Podniková kultura jako motivační faktor ve vybrané organizaci", je specifikovat problematiku podnikové kultury a možného motivačního faktoru ve vybrané organizaci. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje pojmy "podniková kultura" a "motivace". Praktická část pracuje s dotazníkem VSM 94 & 2013. V závěru jsou doporučeny změny podnikové kultury.
Obchodní a kulturní specifika Kanady
Sládek, František ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje obchodním a kulturním specifikům Kanady. První kapitola poskytuje základní a obecné informace o této zemi. Druhá část práce se zabývá charakteristikou základních makroekonomických ukazatelů a zahraničním obchodem. Následuje třetí kapitola, která pojednává o obchodním jednání a obchodní etiketě Poslední část práce je zaměřena na Hofstedeho charakteristiku Kanady, multikulturalismus a význam času.
Význam podnikové kultury ve vybraném podniku
ČERMÁKOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce bylo specifikovat rozhodující kulturní dimenze a analyzovat význam podnikové kultury ve vybraném podniku. Dále bylo cílem navrhnout změny, které povedou k žádoucímu stavu kultury. Výzkum byl realizován ve spolupráci s českou centrálou společnosti World Systems Market Inc., tedy s pražskou firmou WSM Bohemia s.r.o. Za účelem získání potřebných dat bylo použito dotazníkové šetření (dotazník VSM 94), které bylo podpořeno dalšími metodami, jako jsou neřízené rozhovory, zúčastněné pozorování a komparace. Dotazník VSM 94 byl ve zkoumaném podniku rozdán poprvé v roce 2014 a tento samý dotazník byl aplikován i v roce 2015. Na základě komparace dvou období, byla popsána změna stavu podnikové kultury a dále bylo analyzováno, zda má podnik tendenci přiblížit se ke znalostním podnikům. Výsledky výzkumu prokázaly, že zkoumaný podnik se v současnosti v porovnání s minulým rokem oddálil svou podnikovou kulturou od principů znalostní ekonomiky. Na základě výsledků byly navrženy změny, které povedou k žádoucímu stavu. Především jde o návrh stmelování kolektivu pořádání teambuildingů a oslav. Dále je nutné, aby se WSM Bohemia s.r.o. zaměřila na komunikační toky a to zejména na tok diagonální a sestupný. Dalším doporučením je pravidelné pořádání porad, aby docházelo k informování pracovníků, zaměřit se na definování cílů a vizí a postarat se o přijetí a následné sdílení ze strany pracovníků. Žádoucí je i zapojit zaměstnance do procesu plánování změn, využít jejich návrhy a náměty. A v neposlední řadě je nutné zaměřit se na profesní vzdělávání zaměstnanců, kdy nejprve je nutné definovat potřeby a na základě toho realizovat potřebná školení a rozvoj zaměstnance. V dnešní globální společnosti je nanejvýš důležité, aby se zkoumaný podnik stal znalostním podnikem, protože pokud bude správně nastavená podniková kultura, povede to k růstu inovativní kapacity, poroste neakceschopnost a vnitřní kvalita a v neposlední řadě i konkurenceschopnost a s tím související životaschopnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.